ni blog izza yg punye...ade sesape x puas ati? sape xpuas ati..sila create blog anda sendiri...
RSS
Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, April 10, 2012

PJJ part 2


warning
entry ni sgt beremosi..
sambung dari entry lepas

Perkahwinan jarak jauh atau lebih senang diringkaskan as PJJ jarang berlaku atas kehendak diri sendiri or pasangan. of coz la kan..xde siapa aku rasa dalam dunia ni nk berpisah lepas kawen..alangkan ade org yg husband nk outstation 1 hari pun dah rasa mcm setahun..betul x?

slalunya PJJ ni berpunca dr komitmen keje..macam aku la kan..cikgu!..ramai yg ckp cikgu senang nk dpt tukar..itu mungkin cikgu sekolah kementrian..org yg tanye tu kena tahu, aku keje dengan MARA..lain dengan kementerian pendidikan..kami di bawah kementerian luar bandar dan wilayah..maknanya chances untuk pindah amatlah tipis disebabkan institusi pendidikan under MARA tidaklah sebesar kementerian pendidikan..

kalau nk diikutkan hati..memang rasa nk berhenti keje je..kalau nk kirakan pasal duit, aku rasa smpai bila2 pun xkan pnah cukup!..rezeki Allah yang bg..Bukan dari Ijazah, Master atau phD..kalau dh xde jalan sgt utk duduk bersama membina rumahtangga bersama2 better resign..duduk dengan husband, setup small bisnes..InsyaAllah, mungkin duit itu lebih berkat..

Bukanlah aku ckp hasil gaji sekarang ni x diberkati..kalau nk ikutkan, kerja cikgu ni besar rahmatnya..besar ganjarannya..kalau kita ikhlas, lagi berganda2 nikmat yg kita dpt...tp 1 benda yg aku pegang, keje walau macamana ikhlas pun, tp kalau hati dan emosi x tenang, lambat laun akan mengganggu keikhlasan kerja kita tu..betul x?

Perkahwinan ada tujuan.

secara fitrahnya, tempat isteri disisi suami...PJJ ni aku rasa satu benda yg sangat cacat dan mencacatkan..tekanan mjadi isteri yg terpaksa ditinggalkan dan menjadi mom-to-be is not easy as u all think..melalui hari2 yang aku sendiri x tahu bila akan berakhirnya PJJ ni sgt2 meruntun emosi dan jiwa..cikmal selalu ckp, jgn fkir kita je susah..ade org lain lg susah..ye! memang betul! tp kdg2 buat apa nk pikir pasal org lain kalau dorg pun xkesah pasal kita..different people have different problems..

aku mengaku..aku x kuat nk hadapi PJJ ni..emosi sgt2 mengganggu kerjaya aku..kalau dulu aku try pujuk hati sendiri..tp smpai bila?aku x nmpk jln clear utk aku duduk sama2 ngan cikmal..

maaf..terlalu emosi..

mcm aku ckp td..ikutkan hati, memang nk resign..tp aku xbleh nk ikut kata hati aku sorg je..hati mak ayah yg dh tanggung aku belajar dulu kena ambil kira jugak..bukan boleh dicampak ketepi bila aku dh bersuami..aku tau, harapan dorg nk tgk aku berjaya tinggi melangit..masa dpt tau aku dpt jd cikgu dulu pun dorg yg excited lebih..bayangkanlah kalau tiba2 aku bgtau dorg yg aku nk resign...mungkin remuk redam hati mereka..itu antara sbb utama aku bertahan sampai sekarang....aku xnk nmpk kalah pada mata mak ayah..aku nk mereka nmpk aku kuat hadap semua ni...tp dalam hati, Allah je yg tahu

xpelah...

buat masa sekarang ni aku hanya mampu berdoa supaya aku ditambah kekuatan dalam diri menghadapi PJJ ni..smoga Allah permudahkan usaha aku utk hidup tinggal bersama...

insyaAllah 1 hari nanti semua ni berakhir..

fuhh..


3 Comments:

  1. dEe said...
    dalam ko bersedih2, igt la kwn mu ni takde sapa pon. :(
    cuna said...
    aku phm apa yg ko rasa tu. tp xelok la ko seksa diri sndiri. sdh sorg2. tmbh2 time tgh sarat ni. apa kata bncg ngn parents ko. mesti dorg blh phm. mana tau lps resign nnt blh apply ngajar kt tmpt lain pulak ke...huhu...pape pn yg pntg jgn sdh2 sgt k. kesian kt baby ko nnt.
    ..izza.. said...
    dee >> ko yg memilih kan dee...ade yg nk, ko xnk plak..cam aku lain la dee..ade husband pun tp mcm xde...sama je lebih kurang ko..tp...

    cunna >> sbnrnya masa aku tulis entry ni, mmg dh ade jln camne nk dpt duudk sama..tp aku dh mls nk dgr sedara mara yg asyik tanye "bila nk pindahnya? cikgu je pun..xkn la susah sgt nk pindah?macamane ke dah kawen duduk asing2?"..

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LilySlim Fitness goals tickers

LilySlim Fitness goals tickers

tik tok

Daisypath Wedding tickers