ni blog izza yg punye...ade sesape x puas ati? sape xpuas ati..sila create blog anda sendiri...
RSS
Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, December 26, 2007

aidiladha

huhu..lmbt lak nk wish salam aidiladha..
aritu dah terlampau exited sgt nk blk kmpg..
xsmpt nk ngapdate blog..
raya haji..
cam biasa la..
cam thn2 sblmnye..
pg2 raya tu pas smbhyg raya ade mkn2 ngan family sume..
thn ni mak msk kuah kacang+nasi impit+rendang palembang..
then beli lemang 2 btg..
pastu org2 laki kt umah tu kene g surau..
tlg2 sembelih/lapah daging korban..
dpt la sorg 1 kilo kot..ade tulang2 sket..
bwk blk..mak n makcik aku wat sup..
aku amik daging sket..
planning mau buat steak.eheheh
sbb aku x mkn sup lembu..hohoh..erkk..
mlm lak ade sesi bbq..
disebabkn ujan yg sgt lebat..
bbq terpaksa dibuat di kwsn letak kete...
x best sgt...kurang adventure..

kalo ade abg aku ni..bbq kompem jd..sbb die la yg
tukang idupkn arang..thn ni budget ciput..

kelihatan mak n adik aku tgh kusyuk membkr..kali ni xde sotong,ketam,ikan...
yg ade hanye sate ayam,daging,udang n sosej shj..huhu

hasil2 pembakaran secara terbuka..haha...mkn smpai senak perut!!

raya ke-2..
cam beberapa thn lps..
ade upacara korban kat umah aku..
dah brape thn tah...x igt la..
sharing sekor lembu dgn beberapa org..
kire cam main kutu la..
ktorg panggil kutu lembu...moooo mooo..haha

tu org tgh bz melapah lembu..aku hanya mampu snap
gmbr dr dlm
umah je..segan lak nk kuar..
ramai org..saya kan pemalu..hehe


mlm tu aku msk daging yg dah aku perap ngan blackpepper,sos tiram,minyak,garam...sodap..ayah aku siap mkn byk2 lg tu

tu je la actvt raya aku..
sronok sbb sume blk..
kumpul ramai2..mkn2..borak2...wat lawak..
yg x bestnye sbb mak aku bz memanjang..
g kedah la..
tlg org blkg umah msk utk kenduri la..
tlg sedara msk kenduri bertunang la..
huhu..mcm2...
x smpt bergosip..hahahaha

1 Comment:

  1. HasanahNordin said...
    nak jugak steak!!!!!

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LilySlim Fitness goals tickers

LilySlim Fitness goals tickers

tik tok

Daisypath Wedding tickers