ni blog izza yg punye...ade sesape x puas ati? sape xpuas ati..sila create blog anda sendiri...
RSS
Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, August 10, 2011

mahu share ngan korg semua..
aku dah baca blog akak ni since a month ago..
http://miera301.blogspot.com/
bukan kisah akak penulis blog tu yg aku nk share kan..
tp kisah biras die yg kene barah otak...
kesian sgt..
aku cite sket ye ape yg berlaku sbnrnye..

norma ngan talib ni husband & wife...
1 day, dorg dpt berita gembira, norma pregnant..
then masa pregnancy die cecah 7 month,
die start sakit kepala..
check la kt mcm2 klinik ngan hospital..
tp resultnya ckp yg norma juz have alahan..
org mengandung...biasala...
tp bila g hosp. putrajaya (kalo x silap aku)..
dorg buat CT scan
then dpt tau yg norma kene brain cancer..
sedih betul..
dahla pregnant...dpt tau kene cancer..
xtahu la mcm mana dorg mengharunginya..
dlm masa tu norma deliver baby boy..
smpai skrg norma menderita cancer otak..

dua2 melakukan pengorbanan yg sgt besar..
norma sanggup melahirkan anak sedangkan die tgh fight dgn penyakit die..
talib sanggup jaga norma yg sakit tu tanpa jemu..

aku xtau la kalo aku berada kt tmpt norma..
x terkata..
tgk plak camne husband die, talib jaga die..
meleleh air mata tgk pengorbanan suami terhadap isteri..
tiba2 teringat kt cikmal..
lagi la sedih..
dah la aku slalu xnk dgr ckp die..
rasa berdosa sgt2..

ni aku share link kalo nk tgk kisah dorg..
http://www.facebook.com/video/video.php?v=10150342311255931

aku harap cikmal macam talib..
bkn x bersyukur dengan cikmal..
bersyukur sgt
aku tau die baik...
sangat2..
sampai kdg2 xpaham kenapa die baik sgt..
buat la ape pun..
die redha je..
alaaa...sedih la cerita psl cikmal..
aku harap cikmal bleh jaga aku kalau aku sakit nnt..
dan aku harap jugak Allah bg peluang dan kesabaran kt aku utk jaga cikmal juga..




0 Comments:

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LilySlim Fitness goals tickers

LilySlim Fitness goals tickers

tik tok

Daisypath Wedding tickers