ni blog izza yg punye...ade sesape x puas ati? sape xpuas ati..sila create blog anda sendiri...
RSS
Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, December 26, 2012

pejam celik pejam celik dah nk masuk 2013..
so maknanya lagi beberapa hari je nk bukak skolah balik kan..
hmmmm...
banyak benda x settle lg sebenarnya..
study pun x abis lagi memandangkan aku terlalu busy ngan si kecik yang makin ligat kt umah ni..
ni time table sepanjang bergelar suri rumah di musim cuti sekolah..


  • 6 a.m
    • lebih kurang kul 6 la...raef dh bising2 merengek gerak suruh bangun layan die main..sembhyg subuh skali..kadang2 tido balik..tgkla mood si kecik tu..kadang2 die xnk lelap balik..dah terpaksa aku bawak keluar bukak tv tgk doc mcstuffins...
  • 8 a.m
    • prepare breakfast utk cikmal..almost everyday ok..kadang2 roti bakar je..kadang2 roti telur..smlm die request mee goreng...ok lah...since bukan selalu duduk ngan die, bleh la ditunaikan hajat tu..hahaha....buat 2 jenis air utk die bwk g keje..bwk bekal skali..bagus!hahha
  • 8.30 a.m
    • cikmal g keje..aku mandikan raef..struggle betul skrg ni kalau nk pakaikan die baju..berpeluh2 ketiak..hahahha..lepas mandi bg die susu..kalau die lelap, kira ok la kan..bleh mandi lepas tu..kalau x, tunggu la smpai die lelap...
  • 9.30 a.m
    • mandi..breakfast...tapi kalau raef x tdo2 lagi, makanya aku terpaksa bawak die duduk depan pintu bilik air..kang kalo die duduk kt hall sorg2..kompem beberapa saat selepas menyedari ketiadaan aku, die meraung melolong lolong..sambil tu basuh kain skali..
  • 10.30 a.m
    • sidai kain, angkat kain, vaccum lantai kalau sempat..kalau x, tunggu weekend je la..hahah 
  • 11.00 a.m
    • start keluarkan barang2 dlm peti ais..ayam, udang segala bagai prepare utk masak.sbb cikmal akan balik mkn tghari...nasi masak dulu..kalau mood raef ok, aku biarkan die main kat hall..kalau x, bwk die dok dapur..hahah...slalunye sempat masak 1 lauk je pun...nasib la cikmal
  • 12.00 p.m
    • cikmal balik awal kdg2..tgkla, kalau perut die lapar, die rehat kul 12..kalau boleh tahan lagi, kul 1 baru rehat...so aku kena prepare awal la utk lunch
  • 1.00 p.m
    • lipat kain semalam punye..hahaha..layan raef sekejap..bila waktu zohor, kalau die x tdo lg, bwk die dok sebelah sambil aku smbhyg...die ok je..so far x kacau lg la time aku solat..
  • 2.00 p.m
    • tgkla camne raef punye mood..kdg2 petang die tdo lama..kdg2 aku join..kalau aku x join, makanya aku ngadap facebook n blogwalking..bermaybank2u ke...hahaha
  • 5.00 p.m
    • lps asar, siap2 mandikan raef..die mmg mandi awal..dh biasa sejak lahir lg..dh siap mandi kdg2 die merengek nk keluar la sbb nmpk jiran sebelah dok main bola depan umah...bwk la die duduk luar smbil tunggu papa die balik..
  • 6.40 p.m
    • cikmal balik, sambung plak bwk raef jalan pusing taman...gigih die..aku kdg2 sambung sembang ngan akak2 jiran ni..kalau x pun, masuk dlm masak air..ready utk siapkan mkn mlm..biasanya cikmal xnk mkn nasi mlm2..maka...akak terpaksa masak lain mlm tu..hahha..terpaksa ko..hahahha...xdelah..i rela..demi suami terchenta..(tangan didada mata ke atas!)..hahah
  • 7.30 p.m
    • raef time2 ni la die nk tdo...settle die tdo dulu the lepas maghrib siap2 masak then mkn terus..lepas tu lepak tgk tv..
  • 10.00 p.m
    • tgk adam & hawa!..kalau raef x bangun, aku dengan bahagianya mentonton adam&hawa secara live..kalau tidak, terpaksa la postpone tgk esok ke lusa ke tulat ke
  • 12.00 a.m
    • tdo....kadang2 awal..kadang2 lambat sbb study..hahaha
tu la jadual sepanjang cuti ni..
kadang2 rasa jadi suri rumah ni mencabar sebenarnya..
nk lawan emosi menghadap anak lg..hahha
byk keja sebenarnya..
tp happy sbb sentiasa dikelilingi org2 tersayang..
betul x?
minggu depan start kerja dah..
raef start hantar nursery..
harap2 die ok..







0 Comments:

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LilySlim Fitness goals tickers

LilySlim Fitness goals tickers

tik tok

Daisypath Wedding tickers