ni blog izza yg punye...ade sesape x puas ati? sape xpuas ati..sila create blog anda sendiri...
RSS
Daisypath Anniversary tickers

Friday, November 16, 2007

nk story
pasl family
actually family aku ni sgt2 la sederhana nye compared to the other siblings mak ayah aku..
mak aku je yg dok kt sabak tuh..
adik beradik lain sume dok kat area kl, ipoh...(bandar la)
both my mum n dad meniaga..
tu je punca rezeki yg my parent leh wat.
aku x kesah..in fact aku mmg dibesarkn hasil jualan mak ayah aku
walaupun xla sekaya mane(berbanding pakcik makcik aku yg lain) tp aku ttp bersyukur..
ade parent yg take a very good care of me n adik2 aku..
oleh kerana pendapatan parent aku yg x la mewah sgt tu...
kami selalu dipandang sedikit jengkel oleh sedara mara aku..
maklumla..mak ayah aku meniaga kecik2 je kan..
sape la nk dekat...org xberduit..
its ok..aku xkesah..
bkn mak ayah aku yg nk keje camtu..
bkn mak ayah aku xde pelajaran..
bkn mak ayah aku xpnah keje kt kl..pj tu..
pnah...masa tu dorg baru kawin..
keje ok..tp bile ekonomi gawat..mak ayah aku terpaksa diberhentikn
sbb nk kurangkn kos pekerja..
masa tu gaji ayah dah 1000++..(kira tinggi la gak time tu..thn 1980++ la...xigt)
then mak ayah blk kmpung..
dorg ckp kalo dok kl...kos sara diri tinggi.
masa tu aku pun dh lahir..so makin tinggi la kos..
so mak ayah blk sabak umah opah belah mak..
opah bg jln soh meniaga..
opah aku cikgu kemas..sgt popular kt sabak tuh..
so mak ayah decide to open a bisnes..
jual makanan..
alhamdulillah smpai skang still bertahan...
dah 20 thn kot..
dan dgn duit tu la mak ayah aku besarkn kami 4 beradik..
smpai aku masuk U la..
tp.....
ade je org yg pndg rendah kat kami
plg sedih bile pakcik makcik sndiri yg wat cmtu..
ye...aku sedar ktorg ni mmg x se"standard" dorg..
dok kampung...xreti speaking...bodoh kan...
tp xpe..aku xkesah..
but...
bile dah smpai kutuk mak ayah aku depan aku(anak die nih)..
sape x bengang...
wei..die mak ayah aku la...
baik buruk..ttp mak ayah aku..
yg korg nk kutuk sukati korg tu pehal..
korg igt korg tu baik sgt?????
kalo baik sgt..apsal anak korg cam setan??
kalo takat harta tuuu.....xkan leh bwk mati la...
korg mati nnt xde nye kapan ngan kain sutera beribu2 ringgit..
kapan ngan kain putih murah tu je...
jgn belagak la wei!!
ttp tanam kat tanah gak!
eeee....sgt kesal la..
xsangka..
kalo xde sedara cmtu pun xpe la...
xheran!!

2 Comments:

  1. Anonymous said...
    ur sedara acts is wrong.

    thanx for making my blog is accessible tru urs.u can see ur link in my blog.

    thanx
    is-nanie said...
    hidup nih cam roda..
    kite mengata hari nih... esok jadi kat kite lak..

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LilySlim Fitness goals tickers

LilySlim Fitness goals tickers

tik tok

Daisypath Wedding tickers