ni blog izza yg punye...ade sesape x puas ati? sape xpuas ati..sila create blog anda sendiri...
RSS
Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, October 8, 2008

thn ni raya x semeriah thn lepas
suram drpd biasa
thn ni decide raya kt umah sndiri
balik kmpg sehari sblm raya..
prepare lemang n rendang kt sana..
dok kt kwsn perumahan membataskan kerja2 membuat lemang
lebih baik wat kt kmpg saje...
tanah luas meladang...bleh bakar lemang byk2..
buluh pun sonang cari..
kalo ikut tradisi family...kami mmg jarang wat ketupat..
biasanye nasi impit saje...
but lemang is a must...
kalo xdpt wat sehari sblm raya...
2,3, ari pas raya pun leh gigih lg bkr lemang..
thn ni giliran pakcik aku kt kedah plak wat..
slalunye pakcik aku yg dok kt cheras tu yg wat.
xpun makcik aku yg kt ipoh tu..
merata adik bradik mak aku..
sume blk kmpg semata2 nk ber"lemang" beramai2..
mak aku??
x brape reti nk wat..heh heh..
anak dia??
tolong tgk saje..
tp part rendang2 ni..mak aku mmg expert
mcm2 rendang..dr daging lembu smpai kijang.
landak pun ade..rusa pun sama..itik la..
pakcik2 aku mmg suke beli daging2 luar biasa nih..
haha...aku x mkn la kalo daging2 pelik sket..
tp kalo dah msk...sama je rupenye..
terbabas gak la mkn..
siap je msk...mlm raya tu pas takbir...
kami cabut blk umah kami..
sbb ape x raya kt kmpg??
sbb abang ngan angah raya kt sabak thn nih..
celebrate raya ramai2 kan sronok.....
thn dpn dorg raya umah mertua msg2..
so kami blk la kmpg kot..
hahah..keji...
aku xtau bile plak turn aku kne raya umah mertua...
hiksss....start gedik dah..
dah...dah....
nk tdo la...
daaaaa

0 Comments:

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LilySlim Fitness goals tickers

LilySlim Fitness goals tickers

tik tok

Daisypath Wedding tickers