ni blog izza yg punye...ade sesape x puas ati? sape xpuas ati..sila create blog anda sendiri...
RSS

Thursday, May 26, 2011

duduk sorang2 memang rasa macam masa tu lama sangat..
kalau duduk dengan suami..
malas nak komen lah..
sebab duduk ngan suami hanya sekali sekala...
shhhh..sudah..nanti sedih..
mari cerita pasal makanan..

mood bertukar : ceria...
haha...makanan memang boleh menceriakan kan..
kihkihkih..makin gemuk la..
ni pun dh naik 5, 6 kilo..
dimulakan dengan kek lapis strawberry..

bukak peti ais nampak sos strawberry bnyk lg..
macam sayang je kalau tak pakai..
so buatlah kek ni..
dapatkan resipi di sini
dulu buat dgn blueberry..
kali ni tukar strawberry plak..
dulu kemain rajin lg nk layer satu satu..
sekarang malas..
kukus semua lps tu potong then baru letak sos tu..
senang!

haritu masa parents aku dtg,
dorg bawakn pisang 2 sisir..
1 sisir mak aku gorengkan..
lg 1 sisir dia suruh buat pengat..
so..ting..jadila pengat pisang

yg tak bestnya masa masak ni semua dah balik..
cikmal tak dapat rasa sbb masa dia blk tu, pisang x masak lg..
xleh nk memengat..hahaha
maka dengan itu, aku distribute la dekat jiran2 sorg sikit..
tinggalla semangkuk utk aku jamah mlm tu..ehehe...
resepi?
belasah je..
gula, santan, pisang, air..senang..
agak2 sendiri la nk letak byk mane ye..




2 Comments:

  1. FareeZan said...
    aku pung ske kek yg dikukus.. mcmne nk msk pengat :P nmpak mcm sedap jeh
    ..izza.. said...
    senang je ejan..
    gula santan pisang..
    tu je

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LilySlim Fitness goals tickers

LilySlim Fitness goals tickers

tik tok

Daisypath Wedding tickers