ni blog izza yg punye...ade sesape x puas ati? sape xpuas ati..sila create blog anda sendiri...
RSS
Daisypath Anniversary tickers

Thursday, November 27, 2008

kebun kami

xtau sejak bile ayah start minat berkebun nih..
dlu ade gak die tanam serai kt depan umah..
tp bile mak tnye "nk tgk kebun ayah??"
eh..bila masa plak ade kebun nih??
baru aku tau ...
slalu tu die kutip cili ngan serai kt kebun sndiri rupanye..
igt mntk ngan jiran sblh...heh heh heh..
teruk btul anak die nih...
byk jenis gak sayur ayah tanam
plg byk...serai la...
pastu ade kacang panjang...
kacang botol(ade org pnggil kacang kelisa)
labu, ubi,tembikai pun ado...
cili padi, limau nipis, daun kunyit..
ape tah lg..x igt..

adik aku kt main entrance kebun kami..ehehe...

kami baru lps kutip sayur...

org suruh kakak die snap gambar
mak ayah...die plak posing lebih² tau...
dlu pnah gak aku tanam kacang kelisa tu..
tp x pnah berbuah...
daun je merambu..
sampai naik kt tiang letrik...
last² aku dah mls..
tangan aku mmg xde ong nk tanam² ni..
kalo tukang kutip..bleh la...
serai² yg ayah tanam tuh die nk wat jual..
aritu masa raya dpt dekat RM50 gak la..
berbudi pada tanah...byk pekdah oii....
mari menanam...

0 Comments:

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LilySlim Fitness goals tickers

LilySlim Fitness goals tickers

tik tok

Daisypath Wedding tickers