ni blog izza yg punye...ade sesape x puas ati? sape xpuas ati..sila create blog anda sendiri...
RSS
Daisypath Anniversary tickers

Thursday, July 22, 2010

entry sedikit berat kali ini..
tiba2..
nk menyatakan 1 statement maut jika sang tunang membaca entry ini..
owhh...
cikmal...baca dulu ye..

"saya tak pernah rasa dah bersedia sepenuhnya untuk mendirikan rumah tangga ..."

baik dari segi mental, fizikal dan kewangan.
xpnah rasa dh selayaknye kawen..
rasa mcm baru je smlm meninggalkan zaman sekolah..zaman U..
rasa mcm baru je nk bermanja mesra dgn mak ayah...
rasa sayangnye nk tinggalkan zaman bergelar 'bujang'an
rasa belum ready nk tukar status dr 'cik' ke 'puan'..
nnt bila ade notis meeting, mesti susah nk cari nama aku sbb slalu aku check nama depan je...kalo de nama 'cik' aku akan baca..kalo xde perkataan 'cik' aku lalu je..
owhh....
masih belum boleh menerima hakikat yg aku bakal menamatkan zaman bujang ini..

tp..
mak selalu ckp..
"sampai bila nk tangguh2??..x elok tangguhkn benda yg elok.."
aku pasrah..
bukan sbb terpaksa..
tp jika difikirkan balik..
betul ckp emak..
smpai bila aku nk lari dr situasi x bersedia ni?

kakak2 aku slalu ckp...
"smpai masa nnt..ko akan rasa ready je..skrg ni perasaan tu je yg buat ko x ready..smpai bile nk tangguh iza?"
ok..
fine..
betul..
dorg ckp mmg betul..
ikut rasa binasa kan..
ikut hati mati..
ikut perasaan..smpai bila2 pun x kan ready...

tanye pendapat ramai org..
semua ckp benda yg sama..
mmg rasa mcm x ready..
itu normal..

dan sbb rasa x ready tu jugak la aku mcm mengabaikan preparation kawen aku..
mmg sangat x patut kan..
nk mntk maaf sgt2 kt cikmal..
aku tau die berusaha keras utk make sure wedding kami berjalan lancar.
cuma aku je yg kdg2 biol buat mcm x de ape2 akan berlaku antara kami..
aku mmg x patut..
cikmal..sorry..sorry sgt2...

ok..
sudah..
mulai hari ini..
saat ini..
detik ini..
aku nekad..
berubah..
jd lebih matured..
jd lebih menghargai apa yg bakal berlaku dlm hidup aku sedikit masa lg..

YA ALLAH..
berikan aku kekuatan..

cikmal..
saya mahu meminta maaf..
saya hanya insan biasa..



7 Comments:

  1. [palie] said...
    nampak gaya cam xde org berani campo entry nie.. hehehe..
    dee said...
    aku tak layak nk ckp. kekekeke.
    ..izza.. said...
    palie & dee >> kahkahkah...lawak la korg nih..palie leh la kasi pendapat..dee??hehehe..
    nuraitul said...
    bese la tue izza..mmg banyak sya dgr pngalaman2 dri org nak klwin..tetba diorg rsa trus ilang mood nak kwin..rasa mcm nak lari je dri sume..insyaAllah..awak kuat kan smangat..berdoa banyak2 pd Allah..awak nak buat bnda baik..bkn buat dosa..moga Allah kuatkan iman awak..dan semuanya berjalan lancar ye..amin.. :)
    ..izza.. said...
    nuraitul >> thank u sbb memberi semangat...
    dee said...
    palie tu bkn abg palie ke?
    ..izza.. said...
    ha???ye ke??alamak...sorri la abg palie...hehehe

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LilySlim Fitness goals tickers

LilySlim Fitness goals tickers

tik tok

Daisypath Wedding tickers