ni blog izza yg punye...ade sesape x puas ati? sape xpuas ati..sila create blog anda sendiri...
RSS
Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, July 28, 2010

ni..
kat sini..
eh..
bukan..bukan...
tp dekat dgn sini..
jap..jap..
izza..ape ko ckp nih..

ahad lepas..
membawa cikmal ..
eh..bukan..saya mana ade kereta..berangan mahu membawa die menaiki kereta saya pula...cheiit.
cikmal membawa saya ke sunway pyramid..
bertemua kawan2 se'diploma' dulu..
cikmal adalah sgt baik hati...
tidak kisah langsung tunangnye mahu bertemu rakan2 seperjuangan dahulu...
terima kasih untuk itu...sgt memahami+sgt sporting kan..kahkahkah..
tp kadang2 saya melampau..
melupakan die membiarkan die jln secara berseorangan..
perkara itu mmg tidak disengajakan..
mungkin kerana terlalu excited berjumpa rakan2..
owhh maknanaye disini tidak excited berjumpa dgn cikmal??
owhh...bukan..bukan...
excited juga...tp malu utk menggedik excited di depan die..
biar nmpk natural tp dalam hati tuhan saje yg tahu...
kahkahkah

ok..
aku merepek jauh dah tuh..
dee sudah pun update cerita reunion ni..
bleh refer kt blog die kalo rajin..hihi

reunion secara kecil2an telah di'plan' oleh pdah..
aku suggest je..biar kali ni pdah jd planner plak..
biarkan..
haha..
berjaya jugak die..
ha...kan...kalo usaha mesti berjaya...tu la pdah..x yakin sgt..
kira ok la tu dpt mengkumpulkan seramai 9 org ahli termasuk cikmal..
eh...tetiba cikmal termasuk...
die adalah sbg photographer saya so kene masuk skali
kalo tidak..
tiadalah gmbr pada hari kejadian tersebut kerana masing2 bz bercakap..
tiada masa utk men'snap' apatah lg menggedik..
hahahahaha

seperti yg dee ckp..
plan awal mahu menikmati seafood platter di Pasar Ikan Manhattan..
tetapi ramai pula tidak bersetuju..
alasan??
muak mkn ikan..
apakah korg semua duduk di persisiran pantai??
sudah muak menikmati ikan?
aiyaa...
tp ini kan reunion..
kene dpt persetujuan ramai dlm ape keadaan sekali pun..
maka..
dgn sebulat suara..
kami ber-3(aku,cunna,dee) bersetuju memakan ayam di kenny Rogers dengan berat hati sekali..kahkahkah

sudah berangan2 dlm bas dr taiping ke shah alam mahu menikmati seafood platter secara kenyang2...
tp tidak dipersetujui...hampa sekali...
tp tidak mengapa..
perasaan hampa diatasi dgn rasa happy berjumpe kwn2 semua..
si pengantin baru cunna & myo kelihatan sgt bahagia..
saya jeles..saya juga mahu bahagia seperti mereka nnt bila sudah diijab kabulkan..
boleh cikmal??ahaha

hari itu saya jeles dgn byk sekali..
jeles dgn dee kerana telah mempunyai gigi yg cantik
owhh...mmg sgt jeles..
mahu juga memakai pendakap gigi..
tp mak ckp "x payah!"..hahaha
tunggu la kawen nnt..
tanya suami pula..
harap2 jwpn die lain dgn jwpn mak..

ni lg 1 saya jeles..
kenapa zura mempunyai konfiden yg sgt tinggi utk memakai shawl??
sungguh cantik..
kenapa saya tidak seberani dia??
saya juga teringin bergaya sebegitu rupa..
tp tiada keyakinan langsung!

tengok..tengok..
sgt ceria gembira bahagia bukan..
macam mana la saya tidak jeles..
cikmal..nnt kene mcm ini tahu..
kene gembira saja..hahaha

ini waiz..
anak kak an..
dh besar dh die..
geram tgk pipi die sbb tu selamba mebcubit pipi die walaupun ayah die dh jeling semcam je..
izza ni selamba saje mencubit pipi anak die..kahkahkah..

kami sembang2..
mmg sgt seronok kerana sudah lama tidak berjumpa..
rasa mahu melompat saje..
tp memikirkan umur sudah 26 thn..
kene behave ok..
sudahlah cikgu..mahu melompat2 pula.
tidak sesuai..
tp cikgu juga manusia biasa bukan...
itu etika izza..etika
haisshh...

seterusnya..
dee mngajak mkn eskrem di tutti frutti
baskin robin bukankah lebih enak?
tapi kerana mahu menjaga kesihatan..
adalah lebih baik memilih eskrem berunsur buah2an..

teka saya pilih perasa apa?
sudah tentu la vanilla!!
gila hapa tidak memilih perasa vanilla...
nnt menyesal tahu...
tp kesian juga perasa yg lain..
jadi saya mencuba chocolate + strawberi..apatah lg..tp semua yg berunsur beri merah..
eskrem dikira secara timbang kati..kahkahkah..tidaklah kati..
itu dulu..
manade org pakai measurement kati lg sekarang ini..
total weight eskrem saya adalah 300 gram..
total price adalah 15 hengget tahu..
mahal kan..

yg bestnye disini adalah kerana kamu boleh memilih mcm2 topping..
saya pilih sedikit strawberry+choc chip+mango+choc syrup..
owhh..
seronok sekali...

itu..
kami sedang menikmati eskrem..
tp saya rasa...
eskrem pilihan saya menjadi rebutan..
saya rasa la kan..kahkahkah..
sbb ape?
semua pun menterjah eskrem pilihan saya..
dan eskrem saya habis dahulu..
bukan kah itu bermaksud saya pandai memilih?hahahaha

sementara kami menikmati eskrem..
husband n anak kak an bermain kereta langgar2 di situ..
budak2 kan..
kene la layan kerenah mereka..
kalau tidak..mereka mula mentunjukkan perangai yg kurang enak..

nasib juga ada cikmal..
die suka melayan kerenah kanak2 bernama waiz itu..
hmm..
waiz sudah pandai membuli cikmal..
itu tidak bagus...
sbb itu awal2 lg saya sudah mencubit pipi die..
kahkahkahkah

cuba perhatikan husna...
owh..
muka sgt tidak puas hati..
tidak dpt menikmati eskrem..
ckp suami kene dgr..sian die..hahaha..
myo plak habis die bedal semua eskrem kami..
kahkahkah..
tp tak apa..
kalo die xde..sape nk abiskan eskrem itu?
tong sampah??hahaha
sudahlah mahal..tidak elok membazir..
biarkan die habiskan..


tgk itu..
kami sangat riang..
tidak boleh dilupakan saat itu la..
sungguh riang mcm kanak2 dpt mainan..

didi ckp Beryl's Chocolate ada buat taman tema kat situ..
kenapa saya tak perasan itu adalah tajaan Beryl's..
kalo tidak...mesti saya sudah mencari choclate almond tiramisu keluaran syarikat tersebut..
owhh..rugi...
dee gedik2 mahu menaiki ferris wheel
macam tidak pernah naik kan..
kat genting kan ade..
tp kesian die..
sudahlah kecewa tidak dpt mkn seafood platter..
nnt meleleh pula air liur sbb xdpt naik ferris wheel..
maka terpaksa temankan die..
terpaksa??hahaha...
tambang ferris wheel ditaja penuh oleh cikmal..
sepuluh ringgit utk 2 org...
terima kasih cikmal...hehe

ini kami..
letih berjalan bercakap bersembang..
lepak dahulu..
sementara menanti hendak pulang..
owhh..
sedih..
entah bila dpt berjumpa lg..
mereka tidak mengapa kerana duduk area kl-selangor..
tp saya...
huhu..jauh...jauh...
nampaknye sampai sini saje..
semua harus pulang kerana ada hal masing2..
sungguh sedih..
saya juga kene rushing mentinggalkan reunion tersebut..
masih byk perkara perlu di settle kan..
banyak...banyak sgt..

cikmal membawa saya ke alamanda..
mencari sesuatu di sana tp hampa..
byk nye kehampaan pd hari itu..
cikmal nmpk mcm kesian saje kt saya..
die pun membawa saya ke pasar ikan manhattan..
wahhh...
saya terharu...

kami menikmati ini..
seafood platter...
yeayy..
dpt juga menikmatinya...
dee....kita tak kecewa lg kan..
tp sian cunna..
entah dpt entah tidak die menikmati seafood platter...
suami cunna...belanja la cunna...die teringin sgt tu...

cikmal cerita..
hari tu die pergi mkn seafood platter ngan abg & kak ipar beliau..
tp x abis pun..
mkn dgn saya...
abis....
apakah itu??
hahaha..
saya sgt lapar sbb masa di kenny rogers saya mkn muffin dan fruit salad saje..
kahkahkah...alasan....

lepas mkn..
kami pulang terus..

ok..
abis cerita...
sebagai penutup..
terimalah gmbr saya dan cikmal..
nak tgk sgt kan..
tengok..tengok...
hihi



6 Comments:

  1. iEnA said...
    like ur last pic.... ;P
    ..izza.. said...
    hahaha..apsal??malu lah
    cuna said...
    wahahaha...penat gelak sorang2 bace post ko yg ni. lawak2. kot ye pun tak yah la letak pic aku yg muncung sedepa tu kan. malu i. hikhikhik. ni nak bagi comment pjg2sket...

    sedap la yogurt vanilla tu. akan ku cari lg lepas dah tak gastrik nanti :P

    korang berdue memang sangat tak aci. Due2 dah balas dendam mkn seafood platter tu.padahal aku dah siap termimpi2. ishhh kalo aku tau malam tu jugak aku heret myo g. tak kire wiken ni kene jugak makan!

    btw pic yg last skali tu jelas menunjukkan betapa bahgianye ko ngn cikmal :)
    dee said...
    entry yg lawak ok! aku juga spt chun-chun gelak sorg2 baca post ini. dan aku juga suka gmba last! *lep lep*
    ..izza.. said...
    cunna >> tu la psl...sian ko wei...masa mkn tu aku teringat je kt korg berdua...kalo dpt mkn masa tu ramai2 mesti lg super duper best reunion tu kan...nnt ajak la myo mkn kt situ..kang kempunan ko..

    btw..aku malu betul nk letak gmbr last skali tu..tp bila pikir2 blk..sian cikmal...die asyik komen apsal die nye gmbr aku xnk expose...hahaha

    dee >> apsal korg ckp lawak entry ni??pelik plak aku...

    smpai skrg aku jeles ngan gigi ko dee...hihi
    velasrizal said...
    wah mmg seronok kt sini ramai2 kan..

    Kad Touch n Go Petronas Edisi Mercedes GP Petronas

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LilySlim Fitness goals tickers

LilySlim Fitness goals tickers

tik tok

Daisypath Wedding tickers