ni blog izza yg punye...ade sesape x puas ati? sape xpuas ati..sila create blog anda sendiri...
RSS
Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, October 14, 2009


korg pnah wat tak mcm aku wat nih??
men'sauna'kan diri dgn cara tersendiri...
opss...ni bukan bertujuan utk kurus ek..
ni tujuannye utk meredakan tahap selsema aku...

teruk plak selsema kali ni...
nk bernafas pun susah..
so jln terbaik adalah dgn menletakkan air panas dlm bekas..
then letak balm kasi die cair dlm air panas itu...
seterusnye menselubungkan diri dlm blanket utk menghindarkan wap air keluar..
ni doktor yang ajar tau..
bkn aku suka2 buat...
aku je mls nk praktikkan...
dah teruk mcm ni baru hegeh2 wat....


hasilnye?? melegakan la gak...
ko bayangkan la aku selsema smpai mata bengkak2..kepala weng semacam...
hingus meleleh 24 jam...geli x??mmg tujuan aku nk kasi korg jijik..hahaha
dah hembus kuat2 pun still x jln lg..
panadol solubel toksah ckp la brape biji dah aku telan...active fast lg aku bedal...
aku pun lupa nk angkut ubat selsema dr kmpg...
slalu tu ade je stock..kalo mkn ubat selsema tu kompem sok bleh baik dah...mkn sebijik then ko tido bleh smpai 12 jam xsdo diri...dadah kuat gile lah....
memula menahan diri utk tidak pergi berjumpe doktor...
aku rasa kalo takat selsema x payah la kot nk gedik2 jumpe doktor...die pun nyampah nk tgk muka ko...asal selsema g klinik....aiyooo...
tp aku dah xleh tahan dah..kang melarat ke lain plak...
so kwn aku dgn bermurah hatinya menghantar aku ke klinik...
die pun xtahan kot tgk aku menghabiskan 1 kotak besar tissue die...kahkahkah..kang aku ganti la balik...
doktor tu ckp kalo aku hembus kuat sket je lg..mau pecah gegendang telinga aku...
selsema pun dah di tahap yg teruk nih...
ubat yg paling power pun dh abis..
so die ckp sila jgn hembus hingus secara kuat...
nnti aku leh pekak...takutnyeee..
bln ni tahap kesihatan mental aku teruk!!!

2 Comments:

  1. xeRoxiaTTe said...
    Apekah simptom ILI???heheheh...Lariksss...
    FareeZan said...
    boleh ah tiru..aku mmg kwan baik selsema.

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LilySlim Fitness goals tickers

LilySlim Fitness goals tickers

tik tok

Daisypath Wedding tickers