ni blog izza yg punye...ade sesape x puas ati? sape xpuas ati..sila create blog anda sendiri...
RSS
Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, October 20, 2009


ramai mensebut2 akan keseronokan dan ke'best'an papadom..
ye...aku tau la..

mkn papadom ngan nasi beriyani sangat sedap ok..
tp filem die pun sedap gak utk ditonton rupenye...

sepanjang cite gelak manjang...
ni kalo g nonton ngan cikmal..
msti die dah pandang semacam je kt aku sbb gelak kuat sgt...
tp smlm dlm panggung tu ade dlm 20 org je..
sume gelak mcm syaiton...kahkahkah..
so xde la malu sgt nk gelak kuat2....bleh gitu??haha


cite ni mengigatkan aku masa zaman aku skolah dlu..
sadis plak nk cite..
tetiba rasa air mata nk mengalir....adoiii....sensentap sensitif plak..
masih igt lg masa tu aku form 5..
zaman tu dah dikira leh berdikari la kan..
masa time nk bayar yuran skolah...
org lain sume bayar sendiri...
tiba giliran aku...aku xleh nnk byr..
bkn sbb duit xde..
tp sbb ayah aku nk dtg skolah bayarkan utk aku...
rasa malu sgt ngan kwn2 sbb rasa mcm kite xleh nk berdikari..
dekat 2 jam aku dok toilet menangis sbb malu...
takut kene ejek...takut dianggap x pandai berdikari....

masa aku duduk asrama...
org lain blk prep bleh singgah beli aiskrim..
tp aku??
mampu tgk je..
sbb dulu aku dpt RM 5 je utk seminggu...
tiap2 minggu ayah aku dtg bg duit blanje...
bagi chipsmore ngan milo 3 in 1...


masa diploma kt seri iskandar..
homesick teruk sgt..
rindu sume org kt umah..
xleh fokus study...ckp kt ayah nk brenti blaja..
ayah sanggup bwk mak dtg seri iskandar...
naik moto dari sabak...berhujan...
dtg semata2 nk pujuk aku jgn brenti blaja...


oh....
air mata aku dah x tertahan..
berjurai2 keluar tanpa bleh disekat lg...

ayah..mcm tu la...
mmg xpandai nk tunjuk kasih syg die kt anak2..
tp aku tau die sayang kami adik beradik..
mungkin die malu....ego...lelaki kan..
makcik aku pnah ckp kt aku..
masa aku wat shortcourse kt dungun...
ayah aku menangis x lalu nk mkn...rindu anak perempuan die ni...
mak aku pun pnah ckp..
masa bln puasa...ayah termenung je...mkn pun sikit je...
die rindukan aku...
sbb aku plg sekejap duduk ngan die...
mungkin die sgt terasa bila aku xde kt umah...
lg 1 sbb mungkin die rasa sunyi...
kalo aku ade...aku suka wat kecoh kepochi kt umah tu....
suka masak2 bagi sume mkn...
tgh2 mlm masak megi pun ayah menjoin jugak tau...



alaa...
xtahan la sedih..
dh lama x blk umah..
nk tggu lg 1 bln baru leh balik...


ok...
abis citer sedih..
nk g lap hingus jap..
ni yg mls nangis..terus selsema......



0 Comments:

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LilySlim Fitness goals tickers

LilySlim Fitness goals tickers

tik tok

Daisypath Wedding tickers