ni blog izza yg punye...ade sesape x puas ati? sape xpuas ati..sila create blog anda sendiri...
RSS
Daisypath Anniversary tickers

Saturday, March 6, 2010

tak...
ktorg xpnah terpikir pun nk smbut valentine's day..
xpnah pun sepanjang pen'couple'an kami menyambut hari itu..
tidak....tidak..
jgn salah sangka ye..

aku dpt hadiah plg bermakna sepanjang per'couple'an kami..
hadiah di hari valentine..
hadiah sebuah pertunangan..huhuhu..jiwang sebentar...
ok..fine..balik ke mood asal...

ni tgh ade mood nk cite psl tunang2 nih..
xreti nk mula dr mane..
ok....kita mula dr sini

The Engagement : Part 1


cewahh...siap separate part by part..mcm byk sgt je nk cerita..
gmbr ade 2batch..
1st batch from tma yg aku baru received jumaat lps..
2nd batch tnggu dr angah..xsmpai2 lg kt tgn aku nih..angah dh bg mak..pastu mak ckp mak bz xsempat nk pos kt aku..maknanye kene la tnggu aku balik bercuti ke kampung ye..
sbb tu la aku separate cite ni part by part..
sbb aku tau byk gile gmbr nk publish kt sini..
bkn nk tayang riak2 bagai tau..
tp utk kenangan bile aku dh tua nnt..kahkahkah....
so kalo folder gmbr2 corrupt ke..at least aku ade backup kt blog...
bijak bukan...bak kata pepatah...sediakan payung sblm hujan..
aku sediakan blog sblm folder corrupt..kira aku mempraktikkan la peribahasa tu..eh...saya kan cikgu...kene make use all those tatabahasa peribahasa bagai wlupun i'm not cekgu bahasa ye..

mak adalah org yg plg excited sepanjang preparation aku nk bertunang itu..
aku bleh wat derkk je..mcm malas nk pikir ape2...hantaran brape dulang pun aku kompius..
semua aku serah bulat2 kt mak...aku kan dok jauh di taiping nih...
hantaran mak aku settlekan...aku wat sendiri?? mmg x laa...
ade la hasil tgn sendiri tp x byk sbb aku wat last minit mlm sblm majlis tuh..
main humban2 je mane yg patut smpai kene marah ngan makcik yg tlg watkan hantaran utk aku tuh...

cik eton tlg wat hantaran yg soooo lovey dovey tu...aku mmg xnk kaler purple..dah set dlm kepala nk silver grey gitu..tp slalunye aku nye taste akan dibangkang 100% oleh mak aku..
memandangkan aku adalah anak emak..aku ikut saje ckp mak aku sbb risau nnt nyesal kemudian hari..kahkahkah...baju semua mak yg pilih ok...tp aku dh ckp awal2...aku nk wat baju kurung...baju kurung jugak!!..hehe..ok..ok...baju kurung

aku mengaku..
susah rupanya menjadi org yg diraikan..
semua kita rasa nk wat sendiri..
aku smpai rasa nk tlg mak aku msk padahal jiran tetangga sedara mara dh ramai kt dapur tuh...
semua aku nk wat..angkut kerusi sapu smpah bentang carpet mop lantai..semua la...
sbb aku rasa kesian kt mak n ayah aku...kelam kabut dorg..
sudahnye aku kene marah balik sbb jam dh dekat kul 12 tp aku x siap lg..majlis is after zohor ye..
baru hegeh2 nk iron tudung..kahkahkah..mmg teruk aku nih..
one more thing!
make-up!
aduish...ni mak aku request..memula aku ckp xpayah la makeup2 bagai...biar natural beauty je walaupun aku x sebeauty mane pun...hahaha
tp mak aku nk jugak!..ok..ok...xbaik derhakan kan..ikut saje...

majlis ni patutnye simple saje..
but end up jd cam besar2an..
mak ayah aku siap sewa khemah..terkejut ok..aku dh ckp nk simple2 je..
tp mak aku bebel2 ckp sedara mara ramai nnt nk dok mane...
aduishh..aku kene ikut je...huhu..nasib pakai duit dorg.dan nasib baik jugak dpt mensewa khemah dgn murahnye...hahahah

kawan2 rapat aku yg kenal cikmal mesti tau perangai die yg 1 nih..
telebih punctual..
kan majlis lps zohor..
kul 12.30 camtu die dh smpai..
aku baru hegeh2 nk bersiap..die plak dh smpai..
time ni aku dh rasa nebes...memula rileks je lg..wat cam xde benda berlaku..
tp kalo die call ckp dh smpai pd waktu yg terlalu awal..kompem korg semua pun jd nebes secara automatik kan...
apsal la awal sgt cikmal oii..
alasan die..takut jam sbb time tu kan raya cina..
laa...org dh ckp xjln x jam..degil!...terpaksala lepak mane2 dlu..

aku makeup kt kedai saje..
kalo makep kt umah kene extra charge..
umah aku ngan kedai pun sekangkang kera je..better makeup kt kedai..save budget..
bila tgk je muka kt cermin..
ohh...aku mengamuk....
sbb lipstick kaler pink..
ngamuk2 mintk akak tu tukar kaler lipstick...
siap ugut nk padam makeup..hahaha...kelakar ok situasi masa tuh..
rasa nk menangis..rasa cam jd mangsa fesyen..opss...i mean mangsa mural makeup muka...
seumur idup aku xpnah terdetik nk pakai lipstick kaler pink cenggitu..tidak sama sekali..
tp tetiba die letak kaler pink...mmg rasa nk ngamuk la kan..
nasib baik ade kakak aku ngan husband die..tma ngan kakak die pun ade masa tu..
dorg suruh siap pakai tudung semua then tgk match ke x...
aku cam lembu dicucuk hidung(gile guna peribahasa lg..) ikut je ape dorg ckp..
pas pakai tudung...ok...aku leh accept kaler pink tu..nasib baik matching..xpelik..

segala veil kerongsang rantai sume kakak aku yg pilih..
nk harapkan aku...mmg xde taste..
settle makeup straight balik umah..
aku tgk dpn umah dh penuh org..
alamak..malu gile nih...kakak aku nk drop aku soh turun..
tp aku xmau..aku nk ikut pintu belakang umah..
gile kan....xkira...aku sanggup redah semak samun drpd tadah muka malu kt depan umah tu..hahaha

dorg layan je permintaan aku..
semua dh tnggu aku kt depan umah..
tp aku masuk ikut pntu blkg..
sian cunna...ko tnggu aku kt dpn kan aritu..hahha
masuk umah siap tutup2 muka ngan beg lg..
punye la malu..
cam rasa tepung gomak lekat kt muka..hahaha

abg ipar aku ngan tma setia mensnap gmbr di hari kejadian..
kalo xde dorg..
aku pun xtau brape byk gmbr yg leh dicapture ngan kamera cikmal yg aku pinjam tp xpnah pulangkan itu..hahaha
rombongan dtg sharp after zohor..
susah kan nk cari org punctual camni..
selalu mesti delay paling kurang stgh jam..
bagus cikmal!..hahah
yg x bagusnye adalah aku!!
kelam kabut...
ok la..
sekian saje utk part 1..
tnggu la part 2 ye...
letih la nk upload gmbr..
hehe..



12 Comments:

  1. dee said...
    elok je ko pkai lipstick pink tu..
    ..izza.. said...
    kalo tgk memula mmg ko x kan bleh terima....tp bila dh pakai tudung...elok je plak....
    aimighazali said...
    make up kt mane ni izza?
    ..izza.. said...
    locus cik aimi..
    is-nanie said...
    wah.. congratz..
    tak lama lg la nih nak naik pelamin.. heheheh~
    FareeZan said...
    mcm ok je lipstick tu.
    ..izza.. said...
    is >> xtau la lama lg ke x??cam lama..tp cam kejap je lg..ahahaha

    ejan >> ok ek??mungkin perasaan aku je kot masa tuh
    fie said...
    baru sempat nk komen ni.ehehe.

    sweett la ko.sekali tgk mcm nurin yg makeup2 org tue.baik ko p google nama dia.sebiji cm ko la.ke korang kembar?aku perasan bila survey2 nmakeup rates.

    za,mne ko beli kain dan veil mcm tu?its silver man!tempting tgk ko pkai.sedang cari kain material cmtu.nnti la aku pm ko eh.
    adalova said...
    tahniah!beseri² nengok gmba² ko..hehe..
    ..izza.. said...
    thanks adda...tp apsal ko xdpt dtg...xberseri majlis
    ~LiiNDaa~ said...
    congrats izza...aku br tau ko dah tunang..hehe..
    ..izza.. said...
    tq...alamak...malu la plak..hehe

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LilySlim Fitness goals tickers

LilySlim Fitness goals tickers

tik tok

Daisypath Wedding tickers