ni blog izza yg punye...ade sesape x puas ati? sape xpuas ati..sila create blog anda sendiri...
RSS
Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, January 5, 2011

Perkara pertama.
Saya tak sihat. selsema macam tak mahu berhenti2 sejak awal cuti sekolah aritu. emosi sangat2 tidak stabil..kejap2 ketawa tak ingat2 yg saya sudah kawen jadi tak boleh ketawa kuat2.. kejap2 menangis teresak2 macam budak kecik..saya tak paham..suami saya lg tak paham...kesian beliau..i mean..kesian cikmal...

Perkara kedua.
mungkin ada kaitan juga dgn perkara pertama..ayah saya tidak sihat juga..kejap2 pitam..kejap2 xboleh bangun..sekarang ni mak dgn ayah ulang alik ke HUKM..mungkin juga sbb itu saya jd sgt2 emosional..mungkin juga..saya tak boleh nk temankan mak ayah ke HUKM.. saya jauh.. kalau ikutkan hati..mahu saje berhenti keje..tp org ckp kalau ikut hati, mati..owhh..amal saya xcukup lg..

Perkara ketiga.
minggu ini start kerja..start dapat agihan tugas seperti thn2 sblm ini..tp tahun ini saya sgt terkejut sbb saya diberi kepercayaan untuk mempegang jwtn penasihat badan wakil pelajar..owhh..saya terkejut..boleh ke saya?? lepas tu maktab kami dh kena amalkan 5S..tempat saya dh beralih sedikit...tak macam dulu..position sekarang xbest sgt..tp xpe..cuba mensesuaikan diri...

Perkara keempat.
Lately saya suka duduk rumah. Rasa tak mahu ke mana2 pun..duduk je dalam bilik mengadap laptop tgk movie yg disedut masa bercuti di cameron aritu..saya suka mengkurungkan diri..buat kerja sendiri tanpa menghiraukan keadaan sekeliling..macam aneh!..org ajak makan pun saya tidak mahu..mmg tak mahu keluar langsung!

Perkara kelima.
ade yg tegur kenapa saya jd pendiam bila bukak sekolah thn ini..saya sendiri tak tahu...mungkin nanti akan jadi normal kembali..mungkin..

Perkara keenam.
saya rasa sepi..saya rasa macam hilang sesuatu..saya penah ckp kt entry lepas kan..saya rindu suami saya..kadang2 rasa menyampah nk tulis ayat "saya rindu suami saya"..rasa macam semua org akan menyampah dgn ayat tu..tp ketahuilah bahawa bukan senang nk pujuk hati bila duduk berjauhan dgn org yg kite sayang..owhh..jiwang sungguh malam ini...serius..saya tak tipu..cuba la rasa sekali..baru tahu macam mana...

Perkara ketujuh.
saya rasa saya kena diet betul2..sejak saya masuk belajar, berat naik macam tak bagi salam..mnggu lepas timbang..ternganga tgk berat sendiri..tidak percaya langsung..patutla baju kurung macam ketat sedikit..igtkan baju mengecut..ehehe

Perkara kelapan.
rumah saya ni tiba2 sunyi sepi..tv rosak..dr mggu lepas hantar repair sampai arini tak siap2 lg..boring sungguh tak boleh mentonton rancangan kegemaran saya seperti berita dunia jam 10..ahaha..tipu..tipu..tak suka langsung tgk berita tu.. rasa nk lelap je dgr org yg baca berita tu..bila la tv nk ok ni..juara lagu ahad ni..kalo tv xbaik lg..terpaksa merempat rumah cikgu sebelah..terpaksa..

Perkara kesembilan.
saya dh pandai tido awal sekarang..asal kul 11 je mata dh bg signal suruh tutup laptop, tdo..tp kadang2 x sempat pun nk off laptop saya dh kong atas katil dengan comforter dan bantal kesayangan saya tu..best..kalo dulu kul 11 tu macam baru mahu memulakan hidup..ini mungkin juga ada kaitan dgn perkara kelapan tadi..

Perkara kesempuluh.
sekarang ni 24 jam igt kat suami..kahkahkah..semua yg dh kawen pun igt kt suami kan..itu pun nk ckp ke?.bukan..bukan..ini lain..saya ni kes lain..saya kan duduk jauh2..rasa macam 24 jam mahu bercakap berborak dgn suami padahal kalo ada ngan die x berckp sgt pun..aneh..kejap2 belek facebook kalau2 die update status ke..kejap2 tgk balik gmbr2 die kt dlm laptop ni..pastu senyum macam org tengah angau bercinta..owhh..sgt tidak paham..masa bercinta tak macam ni pun..sbb tu kot org ckp bercinta lepas kawen lg indah..ye!setuju!

Perkara keseblas.
saya rasa..saya sangat byk mensusahkan suami saya..oleh kerana itu..saya rasa macam mahu mengambil sebijik kereta supaya saya takde la mensusahkan suami mahu menghantar mengambil saya..walaupun saya tahu die tak kesah..tp saya kesian..byk benda die dah korbankan utk saya..owhh...tiba2 rasa mahu menangis sbb pengorbanan die tu..eh..tak boleh la terlalu emosi..nanti jatuh sakit, mensusahkan suami pula..ok..ok...

itu sajelah..
saya dh mengantuk ni..
td kawan ajak mkn kt luar tp saya malas..
tgk..
saya memang nk memerap dlm bilik je..
oklah..nk tdo

4 Comments:

  1. fareezan said...
    ddk sorg2 lagi beremosi.yg sebenanya rindu kan kan kan. bertabahlah izza!!! >.<
    ..izza.. said...
    memang pun...rindu..huhu
    dEe said...
    berat naik macam tak bg salam. setuju! aku pon sama. haih.
    ..izza.. said...
    ye ke dee??tgk ko kurus je

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LilySlim Fitness goals tickers

LilySlim Fitness goals tickers

tik tok

Daisypath Wedding tickers