ni blog izza yg punye...ade sesape x puas ati? sape xpuas ati..sila create blog anda sendiri...
RSS
Daisypath Anniversary tickers

Monday, February 21, 2011

assalamualaikum..
salam sejahtera kepada anda semua moga bahagia..

ya Allah..
semalam saya rasa kacau bilau..
hidup saya rasa dibelenggu..
punyalah saya plan macam macam malam semalam..
nak buat lesson plan..
nak masak kuih untuk bawak esok pagi supaya boleh makan ramai ramai dan rasa gembira sebab perut kenyang tanpa perlu keluar duit beli makanan dekat cafe yang menunye sama dari tahun lepas...
nak susun nota nota ketas kertas yang saya selalu selerakkan dekat depan tv...ni kalau ada suami duduk sama sama mesti kena bebel sebab sepah sana sini..
tapi..
semua tak menjadi sebab ada benda ganggu hidup saya...
benda apa???
ok lah..
kamu semua cuba teka!!!

*****************************************************************************

klu pertama:
benda apa kalau eja dari depan bunyinya sama kalau kita eja dari belakang?

klu kedua:
lengkapkan pantun berikut:
lompat si ______ lompat,
lompat tinggi tinggi,
cepat adik cepat,
belajar gosok gigi.
eh..macam salah je pantun ni..
macam mana saya boleh lupa pantun rakyat yang popular ni..adoii..

klu ketiga:
ulang klu kedua sampai dapat...punya senang klu kedua tu..kalau tak tahu lagi..pergi google sekarang!

*****************************************************************************

lepas solat maghrib semalam..
saya ingat mahu tunggu isya' terus..
tiba tiba kawan saya ketuk pintu sebab saya ajak die makan bihun yang saya masak petang tu..
jadi..dengan bertelekung, saya keluar bilik nk pergi buka pintu..
tiba tiba..saya nampak katak depan bilik saya..
Ya Allah..
benda saya paling takut dan paling geli ada dalam rumah saya..
menggigil gigil saya..
die lompat punya la tinggi..
bayangkanlah macam mana die boleh naik rumah saya yang dekat tingkat 2 ni..
hussshhh...

saya lari lari sambil pakai telekung..
rasa macam muslimah sejati tengah masuk larian lumba lari lepas itu dapat no 1..ahahaha..
kalaulah masa tu suami saya ada..
mesti die dah jadi hero menangkap katak tersebut..
mungkin..mungkin..sebab saya pun tak tahu die boleh halau katak ke tak..
boleh ke yang??hahaah

riuh rendah blok warden sebab katak seekor..
saya jerit punya kuat semalam..
ngeri betul..bayangkan kalau die masuk dalam bilik saya..
owhh...tak nak bayangkan!!

ada kwn saya perempuan yg berani nk halau..tapi die tengah mengandung macam tak elok pulak..
terpaksa mintak tolong lelaki 2 orang tapi sorang tu buat buat macam berani padahal takut macam saya juga..
Ya Allah..
saya menghuruharakan kediaman warden semalam..
teruk betul la saya ni..

hai suami..
kalau awak ada kan senang..
saya rasa takdelah saya menjerit macam kena histeria sambil berdiri atas kerusi tak turun turun..

sudahlah..
setiap entry mesti ada cerita suami..
ehh..mestilah..
tak boleh ke?
ehh...sukatilah..
saya tengah rasa jatuh cinta dengan beliau ni...
oohh..



2 Comments:

  1. orggilacinta said...
    hahaha...kelakar!!
    ..izza.. said...
    gile kan kak linda
    katak pun takut

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LilySlim Fitness goals tickers

LilySlim Fitness goals tickers

tik tok

Daisypath Wedding tickers