ni blog izza yg punye...ade sesape x puas ati? sape xpuas ati..sila create blog anda sendiri...
RSS
Daisypath Anniversary tickers

Thursday, February 10, 2011

jauh pun tak apa..
sebab dulu mereka bersusah payah datang kenduri kita..
kita kena balas budi mereka..
ahh..
sebenarnya mahu menyelam sambil minum air kan izza..
iye..iye..
tapi bukankah bagus menyelam sambil minum air..jimat..tak payah beli air..
haha..merepek!

cuti CNY korang buat ape?
planning macam2 lepas itu tak jadi lepas itu kecewa membawa diri??
ke hanya jadi looser duduk rumah diam2 sambil mengadap facebook lepas itu komen bukan2 dekat wall orang lain sehingga menimbulkan pergaduhan?
xbaik begitu..
lebih baik pergi kelantan meraikan pengantin baru..
hahaha

rantau panjang

saya ajak cikmal pergi kelantan..
sudah lebih 5 tahun tak tgk kelantan..
nanti rasa macam katak kat bawah tempurung pula..
tak boleh macam itu..
nanti dikatakan tidak mengambil tahu hal negara..
apakah?

mula mula singgah rehat rehat dekat tasik banding..
salah ckp dgn cikmal.." kite brenti dekat tasik raban ye yang.."(bukan dialog sebenar..saje mentokok tambah perkataan 'yang' sebab mahu bagi sedikit kesan romantis kepada penceritaan ini..)
lepas itu mengamuk ngan cikmal sbb bukan tasik raban sebenarnye..
tasik banding..kahkahkah..tidak mahu mengaku tersalah cakap..
saya memang begitu..
cikmal redha..

tasik banding tak secantik dahulu..
eleh..macam la pernah bercanda disitu..
tapi dulu macam sangat cantik smpai haku teruja2 nk suruh berenti..
tunggu ahli konvoi lain utk gerak sekali sebab kami tidak arif jalan kelantan..

gerak terus sampai rantau panjang..
ade yang mahu shopping..
kami tiada niat itu..
niat hanya mahu pergi majlis kenduri sahaja..
tapi tiba2 terbeli periuk kukus yang lebih besar dari yg dah ada...
acuan utk buat kuih cara pun haku rembat..kahkahkah..
demi suami..demi suami..hahaha

rumah tumpangan dillas

panas kering dan berdebu kelantan masa itu..
rasa dh berlengas..
cepat cepat cari rumah tumpangan yg kami dah book awal2 tp tak berapa awal sebab lupa masa tu adalah cuti CNY..byk hotel n rumah tumpangan dh di booking..
terkejut kami bila tengok rumah kt pintu masuk die..
takkan rumah ni kot..
owhh..
terus ckp kt cikmal..
"eh..takkanla kwn sayang book rumah ni"
"yang, kalau rumah ni..kita cancel la ye...bayar mahal tp rumah mcm ni...taknakla.."

"ok sayang.."
dialog saya saje exaggerate..kahkah

dekat dengan wakaf che yeh

rupa rupanya belakang rumah tu ade 3 biji rumah best macam dalam gambar kt atas tu..
besar..puas hati.. saya rekomen kt anda semua..
kalo pergi ngan family, bagus kalau pilih tempat ini sebab rumah die fully furnish..
rumah 2 bilik aircond, dapur lengkap..RM170/night..

wakaf che yeh
malam itu kami ke wakaf che yeh...
shopping lagi..
harga mahal2 sebab cuti CNY..
nasib baik kami tiada niat menshopping..
tapi saya terbeli sehelai kain cotton..

pasar siti khadijah..

bangun pagi2 semua bising ajak pergi pasar siti khaty..
kami ikut sahaja sebab kami memang buta jalan..
lepas itu terus bergerak pergi kenduri

rumah farah
rumah farah dekat kubang kerian
dekat je dengan pasar siti khaty tu..

makanan superb sebab ade ayam percik kuah warna putih..
saya suka...tp makan sikit je sebab lepas tu ade lg 1 kenduri..
simpan perut sebab saya kan pakai baju kurung moden..
nanti nampak perut buncit..malu lah
saya lupa nk makan kuih tradisional die..akok...huhu..terbayang bayang..
eh..
kenapa saya rasa suami saya sangat kacak dalam gambar diatas..hahaha
siapa lagi mahu puji suami kalau bukan isteri kan..
saya puji ikhlas ni sayang..
tidak bermakna apa2..
kahkahkah...
lepas itu bergerak ke machang..
kenduri ke-2...rumah ida..
cikgu sc.comp macam saya..
saya suka pelamin die tahu..
nasib saya dah kawen..
kalau tidak..
saya yakin saya akan tempah pelamin sebegitu rupa juga..


ini suami die..
kami tak sempat nk tgk die bersanding sebab dah petang sangat..
kami kena gerak sebelum maghrib..
sebab tayar kereta cikmal dimasuki skru..
hei skru..kenapa sabotaj tayar cikmal?

akhirnya..
tercapai juga impian saya pergi kelantan..
ha..
balik tu..kami sesat sampai baling, kedah..
camne boleh sesat?
tanye cikmal..
die yg bawa kereta dengan halaju 120km/j..
saya duduk sebelah sambil termenung keluar jendela memikirkan masa depan padahal saya sedap tidur..kahkahkah....
cikmal..i love u..
ehh


2 Comments:

  1. dee said...
    ai like ayat "tiada niat.. tp terbeli".. hahaha.
    ..izza.. said...
    ehehe...betul...xde niat...

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LilySlim Fitness goals tickers

LilySlim Fitness goals tickers

tik tok

Daisypath Wedding tickers