ni blog izza yg punye...ade sesape x puas ati? sape xpuas ati..sila create blog anda sendiri...
RSS
Daisypath Anniversary tickers

Sunday, December 13, 2009

nama tajuk je mari memasak bersama cik tom..
tp anak cik tom yg wat tau..
cik tom hanye beri arahan saje...hehhe

cousin aku bertunang sabtu aritu..
mak aku decide nk buat sesuatu utk bg masa kenduri tu nnt..
yg jd mangsa adalah aku..kahkahkah..pada muka aku kan..
aritu mak aku ade g kenduri anak sedara die..
tetiba ternampak apam kalerpul..
ting...die pun dpt idea la nk buat apam warna warni tuhh...

senang je die nye resepi..
3 bj telur..
1 cwn stgh gula..
3 cwn tepung gandum..
1 cwn ice cream soda..

semua barang2 tu aku pun pakai tangan saje..
kami xde mixer..
smpai lenguh2 la tangan ni ha..
mak aku bukan wat 1 sukat je..
3 sukat skali..
lejor...
bila dah siap..
bahagi 3 bhgian..
pastu letak la mcm2 kaler yg korg suke..
mak aku suke 3 kaler saje..
fuuuhhh..selamat.
kalo wat byk2 kaler..aku xtau la bile nk siap apam nih..

pastu setiap 1 kaler tu aku letak dlm plastic bag...
gunting sket bucu plastic bag tuh..
then picit je terus dlm acuannye..
klao pakai sudu..
berjaman la ko..
kreatif x aku??hehe
pastu kukus 3 minit sajer

ok..
ni hasilnye..
dpt 1 tupperware besar ko..
suke tgk sbb die adalah colourful...
cute..mcm tuan yg buat...kah kah kah



4 Comments:

  1. FareeZan said...
    wah!rajinnye die. menarikla! simple je buat die
    ヌラル アイミ said...
    iza acuan 2 mcm br bli je..siap de tande harge..by the look sgt comey..rasa cmne eh??
    izza said...
    ejan >> try la wat kak..

    nurul >> nurul mane ek nih?? acuan tu mmg baru beli pun...rasa xtau la nk ckp cmne..sbb lain org...lain taste...
    aimighazali said...
    haha nurul 2 aku la..mls nk sign in id blog..

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LilySlim Fitness goals tickers

LilySlim Fitness goals tickers

tik tok

Daisypath Wedding tickers