ni blog izza yg punye...ade sesape x puas ati? sape xpuas ati..sila create blog anda sendiri...
RSS
Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, September 20, 2011

sedang begitu berkobar2 ni..
mengamalkan diet atkins.
mari tgk ape aku mkn pd hari pertama try diet ni

breakfast

  • 2 boiled egg tambh ngan lada sulah+kicap sket..
  • air masak 3 gelas...
bayangkan 1 pg nk telan air masak smpai 3 gelas..memang pening..bangun tidur terus cari air masak..minum pelan2 nk elak pening..apsal ek pening bila minum air masak byk2??
alhamdulillah....bertahan sampai lunch...
in between nk smpai ke lunch tu, kembung perut aku teguk air masak berbotol2..g toilet 3,4 kali satu pagi tu..tp xpe....minum air masak kan bagus..ehehehe

lunch
  • salad + grill chicken breast(half je) + 1 slice cheddar cheese. dressing aku pakai tabasco sos ngan sedikit mayo
  • air masak 3 gelas lg
lunch aku dah jd mcm minum petang plak..sbb lmbt balik dari skolah.kul 4pm baru lunch..cikgu mmg camni..jadual x menentu..tu dah tak dikira mcm lunch kan..xkesahlah...tp amazing sgt...mkn salad bleh kenyang mcm rasa mkn nasi sepinggan...alhamdulillah
patutnya aku g jongging/aerobik...tp bleh terlelap plak..letih!mlm tu aku tido dekat kul 2am siapkan kerja sekolah..hehe

dinner
  • sup ayam dgn carrot & celery
  • green tea + air masak lg..3,4 gelas lg...
dinner b4 8pm...aku mmg jenis suka minum air panas...xkesah la air apa..dulu masa belum plan nk ikut atkins ni, aku suka minum teh tarik, nescafe ke, limau panas..sedap gile dpt minum air panas...rasa panas je tekak smpai ke perut...xtaula..dulu masa belum dok taiping, aku ngan ais mcm irama dan lagu..hahaha..tp bila dh menetap kt taiping ni, ais pun susah nk jumpa dlm kamus hidup aku...hehehe..mungkin cuaca kt sini mempengaruhi cara peminuman aku kot..hahaha..

Alhamdulillah..
Allah memudahkan aku....
cikmal menyokong kuat..
siap suggest resepi mcm2 lg..terharu!
esok kene bersenam!
skipping pun xpe..

1 je masalah besar aku kat sini..
aku kalau x cukup zat/mkn, automatik akan pitam..
tu yg aku takut tu..
dulu pnah jd..
siap pitam masa kt skolah..
takut plak pitam masa tgh mengajar..
ahh sudah..
harap2 Allah memudahkan urusan aku..
cikmal ckp, jgn paksa diri..
kalau xtahan, mknla roti sikit..
buat pelan2..
die xpaksa..

eh...oklah..sambung esok pulak..
atkins diet day 2!


2 Comments:

  1. dee said...
    iza. ko nh biar benar weh. baik ko g consult doctor dulu sblom follow diet2 yg ko researh sdiri.
    ..izza.. said...
    aku rasa ok je kot ngan diet ni..sbb ade cikgu skolah aku follow...aku rasa ko x baca 1st entry aku tu betul2..sbb tu ko rasa cam bahaya..tp bg aku, diet ni cam bagus sbb semua nutrisi yg patut diambil, die cover..aku rasa dlm bahasa lain, org panggil ni diet protein..bkn bermakna aku amik protein je...carbo pun amik gak tp limit 20g per day..jgn igt sbb xmkn buah, so diet ni x elok utk sistem pelawasan..buah aku dh ganti ngan air bergelen2 tu ha..alhamdulillah la..mau gak membuang sehari sekali..eh...terpanjang plak explain..hehehe

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LilySlim Fitness goals tickers

LilySlim Fitness goals tickers

tik tok

Daisypath Wedding tickers