ni blog izza yg punye...ade sesape x puas ati? sape xpuas ati..sila create blog anda sendiri...
RSS
Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, August 25, 2010

haaaa....
tibalah masanya untuk bercerita pasal wedding preparation episod kedua..
kamu semua mesti tertunggu2 bukan??
hahaha...boleh blah la izza..
org semua hangin ngan saya sbb update ala kadar..
bukan mahu menghampakan kamu semua..
tp saya tidak byk idea semasa itu..
maka..
keluarlah entry ala kadar hari itu..

baiklah..
kali ini..saya cuba mencari idea2 @ ayat2 hebat sedikit..
ini semua utk kamu tahu..
utk kamu semua..
supaya kamu akan rasa macam gedik2 tidak sabar mahu kahwin..
hahaha...

sebenarnya..
cehh..macam mahu buat confession saje kan..
tidak..tidak..
mahu ckp macam ini..
sebenarnya..sebelum ke nilai3 aritu..
kami..maksud saya..emak dan cikmal..telah pergi ke jakel..
yang baru bukak dekat rumah sewa lama saya dahulu..
ini semua idea mak saya..
sbb die excited mahu shopping di kedai yang baru dibuka..
mana tahu..dapat diskaun melampau2..
baiklah..sebagai anak..saya turutkan sahaja..
saya juga memberitahu cikmal supaya ikut saja..
biar mak berasa puas hati..
saya tidak puas hati tidak mengapa..
kerana saya tahu..
mak akan buat pilihan terbaik utk anak dia...kan..
saya akur..hahaha..macam terpaksa kan..
tidak..saya rela juga..

saya ada 1 tabiat buruk..
ehh..bukan 1..tp banyak..
tp xboleh la nk cerita kat entry ini sbb nnt ada yang marah saya sbb tiba2 tukar tajuk..
tak boleh..nnt kene sound dgn dee yg bergigi cantik..haha
tabiat buruk saya adalah...
saya malas survey..
saya suka cari brg jalan kejap pastu terus decide nk beli..
begitu kontra sekali dgn cikmal..
dia kalau boleh mahu keluar masuk semua kedai cari brg smpai dia btul2 puas hati..
owhh..pengsan!


pilih baju nikah saja dekat sejam..
saya hanya redha diri ini dipakaikan dengan kain ela..
lepas satu..satu kain dililit2 dekat badan saya..
letih tahu..letih..
itu tak kena..
ini tak kena..
sampai promoter(kakak jual kain tu) macam dah give up ngan dia..
dalam hati saya tuhan saja yang tahu..malu..
bayangkanlah kalau saya ditempat kakak itu..
saya juga xtahan kerenah pembeli sebegitu rupa..
tapi saya rasa saya beruntung menjadi tunang cikmal..
ehh..tiba2...hahaha..
selama ini tidak pernah berkata beruntung menjadi tunang die..kenapa hari ini tiba2 rasa beruntung?
tidak mengapa..anggap saja saya sedang membodek cikmal..kahkahkah..
tak..tak..
mmg saya beruntung jd tunang dia
sbb dia cerewet..saya tidak..
kalau dua2 pun tidak kesah..
mesti huru hara nanti..
tidak mengapalah..saya terima dia seadanya..ehh..tiba2 lg..hahahha

bayangkanlah..
dari pukul 5 ptg hingga hampir jam 10 malam kami membeli belah disitu..
bayangkanlah..
tidak pernah shopping sebegitu lama..
emak saya sgt teruja dengan langsir..
saya teruja dgn kain chiffon..rasa mahu beli banyak2 tp sbb xmampu saya hanya mampu lihat saja...
cikmal x abis2 dgn sampin dia..
ehh...adik saya, emi ikut sekali..
saya ajak dia juga sbb saya suka die punya taste..
kalau die ckp ok..saya mesti terus ambik sbb saya tahu dia jujur berkata begitu..
ehehehe...


bab langsir emi mmg pakar..
semua kain die pilih saya suka..
emak suka juga..
tp adik saya pilih kain mahal2..
saya jd berkira2...
tp sbb die ckp cantik..saya ambil juga..
saya tidak mahu menyesal kemudian..
sesal dahulu pendapatan..
sesal kemudian tidak berguna...
nnti saya rasa saya tidak berguna kalau saya tidak ambil langsir yang emi pilih...
ahahaha..complicated...
ok..emi..
tunjuk sikit apa akak beli...

langsir..
baju nikah..
sampin cikmal..
cadar..
baju family..
semua settle under one roof..
tidak perlu membuat tawaf ke pelbagai destinasi..
kurang penat...
bukankah senang begitu..
saya suka shopping begini..suka sekali..



tengok mak saya..
die gigih saje..
bukan macam saya..
tahu mengamuk saja sbb lama sgt..
saya jd rimas..hahaha..
kedai sampai nk tutup..
kami baru hegeh2 keluar..
pintu depan dah lama tutup..
kene exit pintu lain..
hahaha..

baiklah...
habis sudah episod dua..
total damage kt sini adalah..
owhh..
saya xnk ckp..
sbb saya sedih..
duit keluar macam air..
hahaha
biarlah saya simpan sendiri..
biarkan ia menjadi kenangan abadi tersemat dihati sanubari..
kahkahkah....

nantikan episod ketiga..
wahhh..macam mahu buat drama pula kan..
epilog cinta izza+cikmal..
owhh..geletis sekali..yerkk



4 Comments:

  1. dee said...
    ayat last tu tak tahan.. sgt gedix okehh... epilog cinta iza+cikmal? awww.. i like! hehehe. tp manada aku sound ko. hehe. ;p
    ..izza.. said...
    gedik gile kan..
    alaa..bukan slalu aku gedik..
    sesekali xpe kan..
    nuraitul said...
    duit ngalir cm air..bese la tue izza..takpe..tue sume utk hari bersejarah izza..bukan tiap tiap tahun pun..sekali nie je..
    ..izza.. said...
    nuraitul >> tp sedih..duit dah kumpul dr kecik..abis camtu je..heheheh

Post a Comment



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LilySlim Fitness goals tickers

LilySlim Fitness goals tickers

tik tok

Daisypath Wedding tickers